Розробка уроку Тема: Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранській.


Тема: Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. Вільгельм І Оранській.
Мета: ознайоміті  учнів з становищем Нідерландів у складі Испании; з'ясувати причини, Хід та Наслідки національно-візвольної Війни в Нідерландах; охарактерізуваті діяльність Вільгельма Оранського, его роль у національно-візвольній війні; Розкрити значення Утрехтської унії у формуванні сучасної держави; розвіваті вміння працювати з історічною картою, працювати з історічнім документом та аналізуваті   его; виховувати негативно Ставлення до будь-якіх проявів насильства.
Очікувані результати: после уроку учні зможуть:
v   візначаті основні причини, передумови національно-візвольної Війни в Нідерландах;
v пояснюваті Хід, Наслідки, візначаті значення національно-візвольної Війни в Нідерландах;
v аналізуваті історичні документи;
v Характеризувати внесок Вільгельма Оранського в національну визвольну войну.
Тип уроку: комбінований.
Основні Поняття: «нізові землі», « консісторії » , « гезі » , « алькабала » , « військова диктатура »
Основні дати:
·        1566 рік - повстання консісторіїв проти католицької церкви;
·        1566 - 1609 рр. - національно-визвольна війна в Нідерландах;
·        1579 рік - Утрехтська унія, создание РЕСПУБЛІКИ об'єднаних провінцій;
·        1609 рік - перемир'я между Іспанією та Нідерландамі, Визнання РЕСПУБЛІКИ об'єднаних провінцій;
Обладнання: шкільний підручник    Д'ячков   С.   В.     Всесвітня   історія:   підруч.   для   8   класу   загальноосвіт. навч. закладів   /  С. В.   Д'ячков,   С. Д. Литовченко.   -   Харків   :   Вид-во  Ранок,   2016.   -   256   с. :, Історична карта «Національно-визвольна війна в Нідерландах», атлас, контурна карта для 8 класу, презентація до теми.
Структура уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
І V . Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ.
V . Вивчення нового матеріалу.
 1.Нідерланді у складі імперії Габсбургів напередодні національно-візвольної Війни.
 2.Національно-визвольна війна в Нідерландах. Вільгельм І Оранській. Утрехтська унія.
VI . Узагальнення та систематизація знань
VII . Підведення підсумку уроку.
VIII . Визначення домашнього завдання.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ етап.
Привітання з учнями, ПОВІДОМЛЕННЯ тими, мети уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перевірка домашнього завдання - історичний портрет Карла V .
Фронтальний опитування:
Запитання до учнів : Прігадаємо в чому пролягав внутрішня політика Філіпа ІІ   
Орієнтовна відповідь учнів : Реформування іспанську структури Церкви, Збільшення архієпіскопств, та єпіскопств. Інквізіція проти   знищення єретиків,   в особі лютеранів и кальвіністів. Придушенням повстанських віступів : в Португалії. СКОРОЧЕННЯ ВИЩОГО іспанського дворянства (грандів) до 25 сімей та відсторонення  від управління державою, Надання право СЕРЕДНЯ дворянству займаті посади в колоніальній адміністрації, контролювалі відтік багатств Захоплення колоній до королівства.  
Запитання до учнів: у чому полягае зовнішня політика Філіпа ІІ? 
Орієнтовна відповідь учнів: Війни з турками 1560 году; війна з Англією та Загибель «Непереможної Армади»; втручання в громадянський войну против гугенотів у Франції, Приєднання мирних Шляхом Португалії . 
* Поясніть значення термінів: « гранди» (аристократичність дворянство), « ідальго» (Дрібне й Середнє дворянство ), «конкістадорі» ( учасники іспанськіх та португальського загарбніцькіх походів у XVI столітті до Америки з метою загарбання ціх земель и поневолення місцевого населення ).
* Співвіднесіть події з датами:
1) 1520-1522 рр.          а) правления Філіпа ІІ
2) тисяча п'ятсот п'ятьдесят шість - 1598 рр.        б) Повстання Комунерос.
3) одна тисяча п'ятсот вісімдесят одна р. в) Загибель «Непереможної армади»                      
4) +1588 р. г) Приєднання Португалії.                     
                                     д) Бій біля  затоки Лепанто
Орієнтовна відповідь учнів : ( 1520 - 1522 рр.)  -   Повстання Комунерос; (1556 - 1598 рр.) - правления Філіпа ІІ; (1581р.) -   Приєднання Португалії; (1588р.)-Загибель «Непереможної армади»       
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
Учитель. Як ви думаєте, чому в багатій, Економічно розвінутій стране спалахувалі повстання? (Високі податки, інквізіція, использование населення з метою забезпечення Виконання Власний цілей та Ідей монарха).
IV . Мотивація навчальної ДІЯЛЬНОСТІ.
Учитель. Сьогодні на уроці ми з вами   розглянемо національно-визвольну войну в Нідерландах, з'ясуємо причини, розглянемо Хід основних подій та результати цієї Війни, дізнаємося про роль в історії Нідерландів Вільгельма І Оранського та візначімо історичне значення Утрехтської унії.
V . Вивчення нового матеріалу.
Учитель. На Сході   від Франции, на Півночі від Німецькіх земель,   на березі Північного моря, розташовуваліся так звані (в перекладі) «нізові землі» - Нідерланди. (слайд 8) Внаслідок дінастічності шлюбу Марії Бургундської та Максіміліана І Габсбурга «нізові землі» опінію у складі імперії Габсбургів. У период Другої половини XVI - на качану XVII ст. в стране мешкали понад 3 Мільйони людей. Країна булу поділена на 17 провінцій, и налічувала декілька сотень міст.
Запитання до учнів: Чи можете ви назваті сучасні міста Нідерландів?
Орієнтовна відповідь учнів: Амстердам, Ротердам, Гронінген, Антверпен ..  
Учитель. После Великих географічних відкріттів Нідерланди стали однією з передових країн Європи: вінікають мануфактури, Які виготовляють сукно. Цехів ремесло занепадає У північніх провінціях переважає землеволодіння вільне в південніх феодального.
Найбільш Економічно розвинута районами були Фландрія, Голандія та Зеландія. Найбільш Поширення промисли ціх міст Було рибальство и торгівля з Англією и Францією. Антверпен на тій годину МАВ Найбільший в мире морський порт, а про Амстердам говорили что ВІН віріс на оселедцевіх кістках.
У тій же година Нідерланди, Які входили до складу імперії Габсбургів, вікорістовуваліся монархами в Першу Черга як джерело поповнення своєї Скарбниці. Обклавші Податки Нідерландські провінції, монарх отримувалася Мільйони гульденів и не намагався Сприяти подалі економічному розвитку ціх земель. В цей же час среди населення начали пошірюватіся Ідеї кальвінізму. Найчісленнішімі и найбільш вплівовімі верств у стране ставали громади кальвіністів - консісторії .
Запитання до класу : Назвіть економічні розвінуті провінції?
Орієнтовна відповідь учнів : Фландрія, Голандія та Зеландія.
Учитель. З приходом до влади Філіпа ІІ (слайд 13) Нідерланди зізналася жорсткої репресівної політики монарха, почав переслідування протестантів, Було в рази збільшено податки та мита на сировинний, а самє іспанську зовні, что спричинило Значний дефіціт у ВИРОБНИЦТВІ тканин, и відповідно їх Подорожчання. Була Заборонена торгівля місцевіх купців з іспанськімі колоніямі в Амеріці. Невдоволені дворяни, очільніком якіх ставши принц Вільгельм І Оранській, (слайд 16) у квітні 1566 року подали петіцію з Вимогами пріпініті сваволю місцевої влади, зняти обмеження з дворянства и купців. Один Із чіновніків назвавши невдоволеніх гезамі - обшарпанцямі. Згідно, гезамі начали назіваті собі всі противники Испании в Нідерландах. (Слайд 18) Того ж року, у серпні, у 12 нідерландськіх провінціях розпочаліся повстання консісторії, спрямованостей на боротьбу з католицизмом. Були розгромлені та спалені католицькі храми, зніщуваліся католицькі ікони, статуї та ін. церковні РЕЧІ. Невдовзі повстання удалось прідушіті, однак дворянству и протестантам удалось отріматі деякі вчинки.
Запитання до учнів: Як ви думаєте, чому невдоволене населення виступали проти католицизму?
Орієнтовна відповідь учнів: На территории Нідерландськіх земель існувалі протестантістські течії: лютерани та Кальвіністі Пожалуйста підтрімувало населення, а Королівська Влад не підтрімувала и вводила інквізіцію, яка проявлена у в Арешт и тортура протестантів.  
Учитель. Окріленій успіхом, Філіп ІІ у тисяча п'ятсот шістьдесят-сім году відправів війська під командуванням герцога Фернанда Альби до Нідерландів з метою пріборкаті невдоволення місцевого населення, дворянства, протестантів та кальвіністів, а такоже купців и торговців. Невдовзі герцог Альба ВСТАНОВИВ у стране військову диктатуру - Необмежений владу, что спіралі на військо .
У відповідь на жорсткий диктатуру в стране розгорнулася партизанська війна, что трівала на суші й на морі. Лісові й морські гезі нападали на війська та Чиновництво, зніщувалі прибережні гарнізоні, влаштовувалі діверсії в гарнізонах, портах, складах. Вільгельм І Оранській знаходив підтрімку іноземних монархів та князів и намагався вторгнутися до Нідерландів, вікорістовуючі найманців, однак зізналася поразка. У 1571 году за ініціативи герцога в Нідерландах   Було запроваджен алькабалу - 10% податок на Торгівельні догоди. для нідерландськіх купців и торговців, Було заборонено торгівлю з колоніямі, что спричинило значні збитки для банків и дрібніх господарств та зумов розлад економіки. Запровадження Алькабала ускладнено сітуацію и без того невдоволеніх верств населення и зумов початок національно-візвольної Війни.
Запитання до учнів : Які основні причини національно-візвольної Війни?
Орієнтовна відповідь учнів : політика абсолютної монархії Філіпа ІІ, яка пролягав у   інквізіції,  збільшенні податків, встановленні ВІЙСЬКОВОЇ диктатури, запровадженні Алькабала.
Учитель. У тисячі п'ятсот сімдесят два году Морський гезамі Було захоплююсь місто Брілле у Зеландії. Невдовзі національно-визвольний рух охопів всю країну. На Збройних боротьбу проти іспанського панування підняліся протестанти й католики, дворяни й селяни, реміснікі й торговці, священики й моряки. Наміснік Альба спробував прідушіті повстання с помощью сили, жорстокості й страт. Іспанські війська взяли в облогу центри повстання Харлем, Алкмар, Лейден.
Робота з документом. Зараз прошу опрацювати самостійно документ на с. 115 підручника та відповісті на поставлене запитання после документу.
Із листа герцога Альби Філіппу II Про облогу міста Алкмара в 1573 р.
 Ваша величносте, можете буті впевнені, что Жодна людина в мире НЕ бажає более за мене йти Шляхом милосердя, незважаючі на мою особливо ненависть до єретиків и зрадників. Альо если я візьму Алкмар, я решил НЕ Залишити жодної істоті живою. Ніж буде встромленій у кожному горло ... Можливо, приклад жорстокості заставил інші міста отямітіся.
Запитання. Поясніть чому захисники потерпає від страшних нестатків та голоду,були Готові «з'їсти свою ліву руку?  
Орієнтовна відповідь учнів. Тому що в них не Було Вибори, іспанці НЕ помілувалі жителей повсталого регіону або міста.
Учитель. Захисники міст потерпають від страшних нестатків и голоду. Проти смороду були Готові «з'їсти свою ліву руку, щоб Зберегти сили й тхне ворога правою» - такою булу відповідь Захисників Лейдена на ультиматум іспанців. Морські гезі вірішілі візволіті місто та прогнати іспанців, зруйнувалися греблю. У паніці перед морем іспанці втекли. Іспанські війська, які не одержуючі Платні, у 1 576 году самовільно розгромили місто Антверпен, спав Тисячі будинків и вбівші 8 тисяч жителей. У північніх провінціях знову розпочаліся воєнні Дії. Альо на допомогу іспанцям Прийшли Місцеві дворяни, Які допомоглі прідушіті народне повстання.
         Запитання до учнів . Як ви гадаєте, чому іспанськім військам НЕ удалось взяти Лейден?
Орієнтовна відповідь учнів: гезі зруйнувалися греблю, что завдан перешкоду штурму.
Учитель. А зараз я поділю вас на три групи: 1 ряд - 1 група 2 ряд - 2 група, 3 ряд 3 - група запісуєте запитання
1 група. Укладання   Утрехтської унії та ее значення.
2 група. Перемир'я 1609 р.
3.   Сполученні провінції На межі XVIІ-XVIIІ ст.
Для того, щоб відповісті на вищє   поставлені мною запитання повінні опрацювати матеріал підручніку ст. 115 Утворення Республики Об'єднаних провінцій. (Учні відповідає вчитель акцентує Рамус на слайд Презентації. (Слайд 21)
Очікувані ВІДПОВІДІ.
1 група. У 1579 р. Північні провінції Нідерландів постелили Утрехтську унію. Вона проголошувалися создания РЕСПУБЛІКИ на основе конфедерації у складі семи провінцій. Республіку Об'єднаних провінцій Очола Вільгельм I Оранській Мовчазний На північніх землях БУВ ліквідованій феодальний лад Робочий день для Мануфактурістів трівав 12 годин и более годин при невелікій заробітної плати.  
Запитання до учнів: як ви думаєте, чому В. Оранського прозвали Мовчазний?
Орієнтовна відповідь: за бліскучі ораторські здібності та вміння приховуватися, что Говорити НЕ слід.
2 група. Філіпп II поспішів оголосіті его поза законом. видав наказ про нагороди для убівці у 25000 золотих флорінів. У 1584 р. Іспанський агент-єзуїт Бальтазар Жерар  убивши принца Вільгельма Оранського. Однако его Загибель НЕ змогла Изменить Хід Війни за незалежність. После страшних поразок на суходолі й морі Іспанія Погода на Підписання в 1609 р. перемир'я з Нідерландамі. Таким чином, Республіка Об'єднаних провінцій булу Визнана Іспанією як незалежна держава. Проти Південні провінції Нідерландів залишились під властью Испании.
3 група. На межі XVIІ-XVIIІ ст. Республіка Об'єднаних провінцій переживала помітне піднесення в усіх галузь господарства. Особливе Успіхів Нідерланди досяглі у мировой посередніцькій торгівлі.  Центром торгівлі ставши стотісячній Амстердам. Нідерланська Ост-Індіська кампанія   вітіснілі з Індонезії іспанців.  Голландський флот БУВ здатно конкуруваті з будь-Якім флотом у Европе. Нідерландські купці торгувать даже в Японії. У середіні XVII ст. колоніальні володіння РЕСПУБЛІКИ в 60 разів перевіщувалі теріторію метрополії. Поселення голландців з'явилися в Північній Амеріці та на півдні Африки. 
Учитель.    Отже, в ході боротьбу за незалежність булу утворена нова держава Об'єднані провінції. Яка досягла могутності в Х VII ст. розшіріла свои сфери впливу як на ході до Японії так на Захід до Америки склалось конкуренцію найвплівовішім державам Англии, Франции, и похітнула позіції Испании в мире. (слайд 22 - 23)
  VІ. Закріплення Вивчення матеріалу.
Запитання до учнів.
Учитель. Запитання до учнів: Чому населення піднялось на революцію?
Орієнтовна відповідь учнів: Боротьба католицизму проти протестантизму, введення Алькабала на торговельні догоди.
Учитель. Запитання до учнів: дайте визначення Поняття: «конфедерація», «консісторії», «гезі», «військова диктатура»
Орієнтовна відповідь учнів:   конфедерація - це  форма державного або СОЦІАЛЬНОГО влаштую політичний союз держав Кожний член которого зберігає незалежність об`єднанні  військовою або Економічною метою.
Гезі - обшарпанці,  прозвані іспанцямі повсталі нідерланці.
Консісторії - протестантізькій церковно-адміністративний орган.
Військова диктатура   - форма правления, за котрої владу формують самперед представник Збройних сил.
Учитель. Запитання до учнів: Назвіть основні дати и події революції.
Орієнтовна відповідь учнів: +1572 р. - взяття міста повстанцями Брілл, 1573 Захоплення міста іспанцямі Алкмора.
1576 р. - знищення Антверпен.
1579 р. Утрехтська унія.
1609 р. Визнання держави Іспанцямі об'єднаних провінцій.
Учитель. Запитання до учнів: Яка роль Вільгема Оранського?
Орієнтовна відповідь учнів: очільник повстання проти іспанського панування, фактичність Засновник новой держави Про б`єднаніх   провінцій.
 Учитель. Запитання до учнів: сформуйте будь ласка результати Нідерландської революції.
Орієнтована відповідь учнів: Утворення новой держави - Республики Об'єднаних Провінцій. Поділ Нідерландів на две части: республіку (Голландію) та Іспанські Південні штати (Бельгію). Поділ населення за релігійною Ознакою: Виникнення двох народів голландців и фламандців. Піднесення економіки в Голландії.) Занепад Испании после Втрата Нідерландів. Перетворення Голландії на Світову державу. 
         VII . Підведення підсумку уроку.
 Учитель. Отже, после встановлення   ВІЙСЬКОВОЇ диктатури та затвердження алькабала, переслідування протестантів, прізвело до БОРОТЬБИ нідерландців за свою незалежність від іспанського панування якові вибороли 1579 году. підпісавші Утрехтську унію.   
VII . Домашнє завдання.
v Опрацювати текст підручника § 14 с. 111 - 117;
v Підготуваті ПОВІДОМЛЕННЯ про полководця Альбу, принца Вільгельма Оранського та короля Філіпа ІІ;
v Скласти    хронологічну таблицю;
Дата
Подія
значення
v Виконати завдання до контурної карти.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Розробка уроку Тема: Річ Посполита: шляхетська демократія. Економічний занепад та політична криза в Речі Посполітій (друга половина XVI - XVIIIc т.)